Grįžti atgal

2023-ųjų restoranų tendencijos: geopolitika, nostalgiškas maistas ir mada vakarieniauti vienam

2022-12-01  |  16-51

Tai, kad viso pasaulio ekonomika bando atsitiesti po kelių metų pandemijos, o dabar – ir karo Ukrainoje padarinių, formuoja ir restoranų verslo, o tiksliau – maisto tendencijas. Pasak „Vytautas Mineral SPA“ naujai atidaryto restorano „SUN Gastrobar&Lounge“ virtuvės šefo Dariaus Dabrovolsko, ryškiausios 2023 metais restoranuose vyrausiančios naujienos, kurios jau dabar užkariauja gurmanų dėmesį visame pasaulyje – geopolitinė vakarienė, nostalgiją keliantis maistas ir didėjantis poreikis restorane maistu mėgautis vienam. 


„Jokia naujiena, kad dabar išgyvename ekonominę krizę, kuri, be jokios abejonės, turės įtakos restoranų pramonei ir mūsų visų maisto pasirinkimui. Visgi, maisto tendencijų prognozuotojai sutaria, kad kitais metais ekonomikos svyravimai turės ir teigiamų pasekmių, nes „zero waste“ iš madingos filosofijos ir namuose, ir restoranuose virs realybe. Turbūt, ryškiausios kitų metų „žvaigždės“ gastronomijoje – geopolitinė virtuvė, nostalgiškas ir atsiminimus žadinantis naminis maistas bei nauja praktika – patiekalus iš lokalių produktų patobulinti kitų šalių virtuvių skoniais. Pastarojo užuomazgos buvo pastebimos jau šiemet, tačiau visa skonių palete atsiskleis po Naujųjų metų. Tam ruošėmės ir į rudenį atidaryto mūsų naujos koncepcijos restorano meniu įtraukėme pagal šias tendencijas sukurtų patiekalų“, – sako D. Dabrovolskas.


Geopolitinė virtuvė


„Pasauliniai įvykiai turi įtakos ne tik politinei dienotvarkei, bet ir tai, ką renkamės valgyti restorane. Paprastas pavyzdys: kai po II pasaulinio karo į Jungtines Amerikos Valstijas išvyko gausus būrys lietuvių, ten atsidarė nemažai lietuviškų produktų parduotuvėlių ir restoranų, kurie sutraukė ne tik ten apsigyvenusią lietuvių diasporą, bet ir vietinius amerikiečius. Tokius pat pokyčius stebime ir dabar, kai karo pabėgėliai iš Ukrainos, Afganistano, Irako ar Sirijos su savimi atsiveža ir savo valgymo kultūrą bei patiekalų receptus. Prognozuojama, kad adaptuoti šių ir kitų šalių virtuvės patiekalai kitais metais dar labiau išpopuliarės ne tik šių tautų atstovų atidarytuose, bet ir vietiniuose restoranuose, nes lankytojams bus įdomu juos paragauti. Tad, juokaudamas,  galiu sakyti, kad mūsų restorane pagal tradicinį receptą ruošiami ukrainietiški barščiai greitai bus toks pat įprastas patiekalas, kaip mūsiškiai šaltibarčiai“, – šypsosi „SUN Gastrobar&Lounge“ virtuvės šefas. 


Picos pagal regioną


Pica Lietuvoje – jokia naujiena jau gerus 30 metų, tačiau kitais metais maisto gurmanai meniu jų ieškos ne pagal ingredientus, bet regioną ar net miestą, iš kurio konkreti pica yra kilusi. Pavyzdžiui, Niujorke itin populiari pica su traškia plutele, Čikagoje – su daug sūrio, o Detroite – su storu picos padu, nekalbant apie picų tėvynę – Italiją, kurioje picų rūšių – begalė. 


„Turbūt, garsiausia itališka pica – Margarita, kuri pirmą kartą buvo iškepta 1889 m. Neapolyje apsilankiusios Italijos karalienės Margaritos garbei, tačiau ne mažiau populiari bus ir kita Italijos pažiba, kurią įtraukėme į naujo restorano meniu – pica su Kalabrijos regiono auksu vadinama nduja dešra. Tai aštri kiaulienos dešra, pagaminta iš kiaulienos žandų ir lašinukų, kurią net apie 40 proc. sudaro aštrūs Kalabrijos pipirai ir kuri vėliau vytinama 6-12 mėn., kad įgautų savo nepakartojamą skonį ir konsistenciją. O kur dar tradicinė itališką pica su Parmos kumpiu ir gražgarstėmis – visos šios picos kitais metais išgyvens renesansą ir kokybiško maisto mylėtojus supažindins su skirtingų Italijos regionų gastronomijos tradicijomis“, – pasakoja D. Dabrovolskas.


Naujų rūšių makaronai


Lietuviai su gastronomijos tendencijų diktatore Italija turi nemažai bendro, netgi daugiau, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, mat makaronų patiekalai Lietuvoje išpopuliarėjo seniai – Bonai Sforzai tapus Lietuvos-Lenkijos kunigaikštiene. Todėl lazaniją Lietuvos didikai žinojo ir valgė beveik tuo pat metu, kaip italai. Šiais laikais makaronų patiekalų yra sukurta bet kokiam skoniui ir nieko nebestebina jų gamybai panaudojami netradiciniai  miltai – iš avinžirnių, žirnelių ar lęšių, tačiau kitais metais restoranų meniu atsiras ir keletas naujų augalinės kilmės makaronų alternatyvų – iš žaliųjų bananų ar moliūgų miltų. Viena aišku – augalinė mityba įgaus pagreitį ir naujų formų.


Nostalgiškas maistas


Socialiniai tinklai prisidėjo ir prie dar vienos kitų metų tendencijos – nostalgiško maisto atgimimo. Pasaulis išprotėjo dėl receptų, kurie buvo sukurti prieš 100 metų ir daugybė žmonių ėmėsi atkurti tuometinius patiekalus, todėl kitais metais turėtume pamatyti dar daugiau panašių vaizdo įrašų, kaip #vintagerecipes, kurį „TikTok“ vartotojai jau peržiūrėjo 31,3 mln. kartų. Tačiau tai – ne viskas.


„Globalumas, socialinių tinklų maisto mados ir lengvai prieinami įvairiausi ingredientai vietinę virtuvę kitais metais vers atsinaujinti, dėl to mums gerai žinomi patiekalai įgaus kitų skonių ir spalvų. Kitaip tariant, taps globaliai šiuolaikiški. Pavyzdžiui, kad ir mums visiems puikiai žinoma miško grybų sriuba, kurią nusprendėme iš kasdienės virtuvės pakelti į restorano lygmenį, pagardinę bolivine balanda ir migdolų pesto padažu. Ar ruginės duonos, raugtų agurkėlių ir šmalco derinį paįvairinę tepama nduja dešra. Yra puikus angliškas terminas šiai tendencijai – „glocal“, kuris reiškia vietinės ir užsienio virtuvių sintezę – tokių improvizacijų ir derinių kitais metais tikrai matysime restoranuose ne vieną“, – su būsimais restoranų virtuvės hitais supažindina D. Dabrovolskas.


Staliukas vienam


Kiti metai bus draugiški tiems, kurie neturi poros arba tiesiog mėgsta restorane valgyti vieni, nes mėgautis skaniais patiekalais be kompanijos bus visiškai normalu. Pasaulinė statistika rodo, kad dabar kas trečias mėgsta restorane valgyti vienas, todėl nenuostabu, kad internetinės žymos #SoloDate ir #DiningAlone „TikTok“ jau dabar yra surinkusios daugiau nei 150 mln. peržiūrų, o kitais metais šis laiko praleidimo būdas tik dar labiau išpopuliarės.

 

„Rudenį atidarėme „SUN Gastrobar&Lounge“ duris, nes norėjome kitokios koncepcijos restorano nei mūsų seniai veikiantis „MOON“, kuriame žmonės susirenka pasipuošę, nes nori paminėti ypatingą progą ir pasimėgauti geriausiais mūsų „a la carte“ patiekalais. Norėjome jaukaus restoranėlio, kurio aplinka yra neįpareigojanti, gaminamas mūsų skoniams įprastas maistas, tik su šiokiu tokiu egzotikos cinkeliu, todėl susirinkę svečiai jaučiasi laisvai ir gali užsukti tiesiog papietauti. Ši nauja tendencija valgyti vienam ir dėl to nesukti galvos – kaip tik apie tai. Jeigu anksčiau į vieną vakarieniaujantį žmogų aplinkiniai žiūrėdavo beveik su užuojauta, kitais metais vakaroti vienam ir ramiai mėgautis maistu restorane niekieno netrukdomam ir su niekuo nesidalinant bus savotiškai madinga“, – šypsosi D. Dabrovolskas.

Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui bei rinkodarai naudojame slapukus. Naršydami toliau sutinkate su slapukų įrašymu. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti – Privatumo politika.
Sutinku